EURECA – obszar Controllingu & Performance Management
Pełna funkcjonalność systemu EURECA, wypełnia kryteria systemów klasy Business Performance Management i Business Intelligence (patrz definicje). Według tych kryteriów Gartner Group przygotowuje swoje raporty o globalnych rozwiązaniach wspomagających controlling i zarzadzanie efektywnością firmy (Magic Quadrant for BI oraz Magic Quadrant for Corporate Performance Management)
EURECA to polskie rozwiązanie, lokalne i z tego powodu nie jest ujmowane w zestawieniach Gartner Group. Jednak na co dzień, na polskim rynku Eureca z powodzeniem konkuruje nie tylko kosztowo, ale też funkcjonalnie z takimi globalnymi systemami Business Performance Management jak: Prophix, IBM Planning Analitics, Infor, Adaptive Insights, Solver, Oracle oraz klasy Business Intelligence jak: Tableau, Power BI czy Qlick View.
EURECA wykorzystuje technologię Microsoft, wskazaną przez Gartner Group jako wiodącą na rynku Business Intelligence i Business Performance Management. Dzięki osadzeniu w systemie komponentów MS Excel, Eureca wykorzystuje wszystkie zalety Excela. Zaś dzięki technologii MS SQL Server, pozbawiona jest jego ograniczeń.
EURECA to kompleksowe narzędzie do controllingu. Oferuje ogromne możliwości w takich obszarach:
- Analizy, Raportowanie i Wizualizacja Danych
- Planowanie, Prognozowanie i Budżetowanie
- Kalkulacje i rozliczenia
- Zarządzanie projektami
- Konsolidacja
- Ewidencja wielowymiarowa dowolnych danych
W zakresie wsparcia zadań controllingowych system Eureca dostępny jest w trzech opcjach:
- EURECA 4 EXCEL – dla osób odpowiedzialnych za realizację zadań controllingowych
- EURECA START – Controlling priorytetowych obszarów przedsiębiorstwa – Sprzedaży i Transakcji księgowych
- EURECA SERWER – dla całej organizacji
Opcje te różnią się ceną, funkcjonalnością (od raportowania do obsługi większości procesów controllingowych), zakresem usług, dostępem (interfejs, liczba użytkowników i praca grupowa).
EURECA 4 EXCEL
Hybryda tego co najlepsze w Excelu z mocą systemu bazodanowego Eureca i dowolnym rozwiązaniem klasy Business Intelligence.
W tej opcji oferujemy pełną funkcjonalność controllingową systemu Eureca dla pracy jednostanowiskowej (desktop).
Eureca 4 Excel to ciekawe rozwiązanie dla firm gdzie osoba odpowiedzialna za controlling chce szybko uprawnić procesy controllingowe.
- Analizy, budżetowanie, planowanie, prognozowanie i raportowanie z udziałem Excela, szeregiem mechanizmów przyspieszających, zapisem danych do bazy i możliwą pracą równoległą wielu osób.
- Niskobudżetowa konfiguracja systemu controllingowego Eureca – adresowana dla controllerów, księgowych, analityków, dyrektorów finansowych i innych osób intensywnie pracujących w Excelu, a szukających rozwiązań ułatwiających życie.
Dane są pobierane i przetrzymywane w bazie MS SQL i analizowane z wykorzystaniem kostek OLAP. Uzupełnieniem w tej opcji są szkolenia on-line a także szkolenia otwarte i dostęp do hot-line w języku polskim.
Aby łatwiej rozpocząć korzystanie z profesjonalnego systemu do controllingu, można wdrożyć opcję systemu Eureca 4 Excel – zminimalizowaną w taki sposób, żeby zachować główne funkcje controllingowe a jednocześnie wdrożyć w rozsądnym budżecie i czasie.
EURECA START
W tej opcji Eureca zapewnia controlling priorytetowych obszarów przedsiębiorstwa.
Controlling kosztów, sprzedaży i cash flow wraz z Pulpitami Menedżerskimi dla Dyrektora Finansów, Sprzedaży i Prezesa firmy:
- kluczowe wskaźniki biznesu widoczne w jednym miejscu
- dane kosztowe i przychodowe zaciągane automatycznie
- raporty dostępne bez czekania o każdej porze dnia i nocy
Zobacz krótkie video na temat Eureki Start
3 minutowy skrót na temat konfiguracji Eureca Start oraz przypomnienie pozostałych konfiguracji z naszej Łagodnej Ścieżki Wejścia, pozwalającej na wejście w controlling wsparty dedykowanym systemem bez potrzeby uruchamiania dużych budżetów i mocnego angażowania współpracowników.
EURECA SERWER
W tej opcji Eureca zapewnia pełną swoją funkcjonalność controllingową we wszystkich wymienionych wyżej obszarach oraz dostęp grupowy do systemu. Menedżerowie mogą samodzielnie generować raporty/pulpity lub edytować już te gotowe przygotowane przez controlling. Wdrożenie jest poparte budową hurtowni danych, która znacznie podwyższa jakość danych i umożliwia zestawienie danych z różnych źródeł oraz modelowanie tych danych.
Eureca jest narzędziem dla całej organizacji. Dodatkowo znacznie usprawniamy realizację takich zadań jak: zbieranie i weryfikacja danych, prognozowanie, kalkulacje i ocenę rentowności (klientów, produktów i usług), rachunek kosztów działań (ABC), controlling w HR, zbudowanie centrum dowodzenia dla menedżerów. Użytkownicy mogą wykorzystać gotowe modele predefiniowane. Wdrożenie systemu obejmuje szkolenia controllerów, menedżerów i działu IT.
Szczegółowa funkcjonalność systemu jest opisana w dedykowanym Eurece serwisie produktowym:
Zobacz nagranie webinarium o systemie EURECA