Bezpłatny e-Book
Rentowność Sprzedaży
Analiza rentowności sprzedaży
3 błędy, które mogą wyprowadzić Cię na manowce
i 6 wskazówek dzięki, którym tego unikniesz.
e-Book szczególnie atrakcyjny dla:
- osób zarządzających efektywnością finansową firmy a więc – Dyrektorów i menedżerów finansowych
- osób zajmujących się przygotowaniem informacji zarządczych – analityków i controllerów finansowych
- osób odpowiedzialnych ze wypracowywanie zysku firmy a więc – Dyrektorów Sprzedaży i Zarządów
Rys. Rentowność sprzedaży na przykładzie krzywej wieloryba.
Czy analiza rentowności sprzedaży ma sens?
Otóż tak! Bez analizy rentowności sprzedaży nie wiemy – czy, na czym i na kim zarabiamy.
Analizując rentowność sprzedaży na poziomie informacji zagregowanych można pominąć wiele cennych dla firmy informacji. Przykładowo jeśli na poziomie zagregowanym obserwujemy marżę na poziomie +2 mln zł, to na poziomie analizy szczegółowej często okazuje się, że na tą dodatnią marżę mają wpływ m.in.:
+3 mln zł marży – na grupie klientów lub zleceń rentownych i
-1 mln zł straty – na grupie klientów lub zleceń nierentownych
+2 mln zł marży skumulowanej
Dysponując wiedzą szczegółową na temat rentowności sprzedaży, produktów, klientów, zleceń itp. zarówno menedżerowie jak i szeregowi pracownicy np. handlowcy, mogą optymalizować swoje decyzje i tym samym na bieżąco wpływać na wynik firmy.
Fragment e-Book’a:
W klasycznym controllingu często analizujemy marże wg klientów, produktów, zleceń, segmentów czy handlowców. Warto to robić wykorzystując dostępną wiedzę z zakresu rachunkowości zarządczej. Ale czy na tym poprzestać? Spójrzmy na przykład obok.
Z controllingowego punktu widzenia nie ma wątpliwości, że dział handlowy powinien się koncentrować na sprzedaży Produktu 1. Zarówno marża jednostkowa wartościowa jak i procentowa są wyższe niż w przypadku Produktu 2. Są jednak warunki, przy których dział handlowy powinien sprzedawać Produkt 2.
O tym dlaczego, oraz w jakich sytuacjach może tak być, przeczytasz w e-Book’u.
Jeśli znana jest Ci sytuacja, w której przychody firmy rosną,
ale zyski pozostają bez zmian lub nawet spadają …
zachęcamy pobierz tego e-Booka.
O autorze
Paweł Musiał
- Członek zarządu Controlling Systems odpowiedzialny m.in. za rozwój firmy i jej oferty, czyli narzędzi i usług controllingowych wspomagających biznes.
- Zasiada w zarządzie Koła Międzynarodowego Stowarzyszenia Praktyków Controllerów ICV w Warszawie.
- Autor wielu opracowań na temat koncepcji i narzędzi, które dostarczają menedżerom informacje i raporty zarządcze. Prelegent wielu konferencji i szkoleń z obszaru finansów i sprzedaży,.
- Wykładowca na studiach podyplomowych w SGH i UMK.
- Na co dzień wykorzystuje wiedzę controllingową w zarządzaniu firmą.
Wypełnij i pobierz
e-Book o Rentowności Sprzedaży
Jeśli czujesz, że dobrze byłoby coś zmienić
w analizie rentowności sprzedaży
Twojej firmy, pobierz ten e-Book.
Być może zainteresują Cię też opisy wdrożeń związanych z rentownością:
– Wzrosty sprzedaży – dzięki lepszemu wykorzystaniu danych
– Wdrożenie rachunku kosztów działań ABC
Jeśli nie widzisz formularza - kliknij tutaj