Prezent z okazji 20-lecia
Zebraliśmy nasze doświadczenia, spakowaliśmy w 3 webinaria i oddajemy w Twoje ręce
Mogliśmy je zebrać ponieważ one u nas zostają:
1/3 naszego zespołu pracuje u nas od założenia firmy a kolejna 1/3 dłużej niż 10 lat.
Dzięki wymianie doświadczeń między zespołami wdrożeniowymi utrwalamy dobre praktyki i ciągle doskonalimy nasze procesy.
Fragment wywiadu z Miłoszem Piontek – Dyrektorem ds. Finansowych Szpitala Uniwersyteckiego nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy – zobacz opinie innych klientów
Dziś,
po takim podsumowaniu,
jesteśmy pewni, że:
1. “Poszerzony” zespół controllingu działa efektywniej
Działy controllingu pracują na styku wielu innych działów komunikując się aktywnie z wieloma menedżerami. Z naszych doświadczeń wynika, że to właśnie na tych stykach controlling <-> menedżer najczęściej kreuje się realne przewagi konkurencyjne:
- właśnie tam najczęściej wzajemna wymiana informacji bywa katalizatorem odkryć i stymulatorem zmian,
- ale także tam dochodzi do największych strat wartości m.in. przez “ludzkie niezrozumienie” – różne style komunikacji czy różną percepcję sygnałów.
Usprawnienie współpracy controllingu z wieloma menedżerami tworzy wiele drobnych przewag konkurencyjnych składających się na ogólną większą sprawności organizacyjną firmy. Dlatego też lansujemy controlling komunikatywny, gdzie controlling i management bardzo dobrze się rozumieją a controlling działa proaktywnie i uprzedza potrzeby biznesu.
Poszerzony zespół controllingu – Controlling + Menedżerowie
2. Controlling oparty na 3 filarach tworzy więcej przewag
Przewagi koncepcyjne
Wdrożenia controllingu poprzedzamy wykonywaniem analiz przedwdrożeniowych i projektów koncepcyjnych (bez zobowiązań do dalszego ich wdrażania).
Naszym klientom pozwala to na lepsze sprecyzowanie potrzeb, skorzystanie z naszych doświadczeń i bezpieczne, krokowe wchodzenie we współpracę. Dobrze zaprojektowany model controllingowy uwzględniający doświadczenia klienta i nasze sprawia, że od razu wdrażamy rozwiązania optymalne.
Przewagi narzędziowe
System controllingowy automatyzuje wiele obszarów controllingu, od pobierania danych z systemów dziedzinowych po raportowania do wielu odbiorców.
Pozwala on działom controllingu nadążać za rosnącym zapotrzebowaniem menedżerów na informacje zarządcze (dostępne na czas, jednolite w całej firmie i pewne co do wartości). W roku 2023 75% ankietowanych uczestników naszego zjazdu zauważało wzrost zapotrzebowania na informacje m.in. szybsze raportowanie, częstsze rewizje.
Przewagi kadrowe
Nasi klienci, u których controlling prowadzi dobrą komunikację z menedżerami, a menedżerowie są wspierani systemami motywacyjnymi, uruchamiają w swoich firmach mechanizmy uważności na wielu szczeblach zarządzania, aktywując w ten sposób wielu “strażników” odchyleń i zjawisk niepożądanych.
Pozwala to im na zwiększanie efektywności przez odkrywanie nowych prawidłowości, wprowadzanie zmian i zarządzanie tymi zmianami w oparciu o dane.
3. Suma przewag podnosi sprawność organizacyjną firmy
Suma tych przewag podnosi ogólną sprawność organizacyjną firmy i pozwala na szybsze dostrzeganie zmian i szybsze adaptowanie się do nich.
Spora część naszych klientów organizuje swoje przedsiębiorstwa w taki sposób, żeby na wielu szczeblach i w wielu komórkach pilnować ich rentowności. Co przy dobrej koncepcji i wsparciu systemu nie jest skomplikowane, a dzięki czemu potrafią szybko reagować.
Pani Marta Śliwicka, Dyrektor Finansowy naszego klienta firmy Anecoop Polska powiedziała:
„Naszym celem było, aby EURECA obejmowała nam cały cykl od zamówień zakupów do uzyskania płatności ze sprzedaży… Dziś mamy organizację, w której podejmowane są decyzje oparte na wiarygodnych danych. Dzięki temu jesteśmy przygotowani na zmieniające się warunki rynkowe” – tu pełny artykuł opisujący to wdrożenie.
Podoba Ci się taka wizja controllingu…
…skontaktuj się z nami i buduj przewagi
ze sprawdzonym partnerem.
Chcesz najpierw dowiedzieć się więcej…
…zobacz nagrania trzech webinariów
gotowych do słuchania i oglądania od razu.
Nagranie webinarium 1:
Jak usprawnić controlling tak, aby stał się przewagą konkurencyjną?
- Dwie funkcje controllera w przedsiębiorstwie – usprawnianie procesów vs. realne wsparcie biznesu.
- 3 wyzwania biznesowe i odpowiedź ze strony controllingu.
- Kompetencje controllera i CFO, które dzisiaj mają szczególne znaczenie.
- Co może zrobić technologia, aby uwolnić Twój czas, a co musisz zrobić Ty, aby ten czas dobrze spożytkować?
- Kompetencje twarde są dzisiaj oczywistością, ale to „miękkie” będą wpływać na przewagę konkurencyjną firmy.
- Jak zorganizować zespół controllingu i finansów, aby świadczył partnerstwo biznesowe na najwyższym poziomie?
Nagranie webinarium 2:
Jak zbudować od podstaw controlling w przedsiębiorstwie szybciej, taniej i lepiej niż w tradycyjnym podejściu? Dlaczego dla niektórych controlling wnosi realną wartość do zarządzania, a dla innych nie?
- Trzy spojrzenia na controlling – jedno fałszywe, drugie prawidłowe, ale w wąskim zakresie, trzecie – wnoszące realną wartość do przedsiębiorstwa.
- 3 wyzwania biznesowe każdego przedsiębiorstwa, w których controlling powinien wnosić wartość – jedna wersja prawdy, zjadacze i generatory zysku, przewidywalność wyników.
- Historia właściciela, który po audycie rentowności „złapał się za głowę”, ale nic z tym nie zrobił.
- Historia firmy, w której dział finansowy nie chciał wyjść ze swojego „status quo” i nie przygotował właścicieli na najgorsze.
- Historia firmy, która postanowiła zbudować controlling z doświadczonym partnerem.
- 3 sposoby na wdrożenie controllingu wspierającego biznes – klasyczny, zwinny i ….. o tym będzie na webinarium.
Nagranie webinarium 3:
Bez narzędziowego usprawnienia procesów controllingowych nie nadążysz nad zmianami i oczekiwaniem biznesu. Poznaj jedno z nich – system EURECA, wdrożony w ponad 240 firmach w Polsce.
- 3 wyzwania biznesowe, w których technologia ma największe znaczenie.
- Jedna wersja prawdy i hurtownia danych.
- Analizy i raportowanie zarządcze przetworzonych danych w informację zarządczą.
- Planowanie i budżetowanie – jak ustandaryzować, zautomatyzować i przyspieszyć ten proces.
- 3 sposoby na implementację systemu – klasyczny, self-service, quick-start.
Zobacz też nagrania ostatnich webinariów:
Prowadzący webinaria
Paweł Musiał
- Członek zarządu Controlling Systems odpowiedzialny m.in. za rozwój narzędzi i usług controllingowych wspomagających biznes.
- Członek zarządu Koła Międzynarodowego Stowarzyszenia Praktyków Controllerów ICV w Warszawie.
- Autor wielu publikacji na temat koncepcji i narzędzi dostarczających menedżerom informacje zarządcze.
- Prelegent wielu konferencji i szkoleń z obszaru finansów i sprzedaży.
- Wykładowca w SGH i UMK na studiach podyplomowych.
- Na co dzień wykorzystuje wiedzę controllingową w zarządzaniu firmą.
- Inni o Pawle – poniżej fragmenty wypowiedzi na temat prowadzącego z Linked IN:
Nasze kompetencje w pigułce
Prawdopodobnie nie ma sytuacji, branży czy specyfiki firmy, z którą byśmy się już nie zmierzyli. Tak więc, z pokorą i bez popadania w zbędną pychę, możemy powiedzieć, że mamy całkiem dużą wiedzę na temat rozwiązań controllingowych – wieloletnią, przekrojową, nieksiążkową i z pierwszej linii frontu.