Regulamin moderowania treści użytkowników
§ 1 Postanowienia ogólne
- Controlling Systems Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Rybacka 9, 53-656 Wrocław, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000175303, NIP: 8951799952, REGON: 932948275, adres korespondencyjny: ul. Rybacka 9, 53-656 Wrocław, e-mail:kontakt@c-systems.pl, tel. +48 71 326 21 61, (dalej: „Dostawca”) w związku ze świadczeniem usług pośrednich w postaci usług hostingu w formie:
- prowadzonych profili w social mediach oraz
- w ramach pozostałych usług przechowywanie treści w ramach webinarów oraz szkoleń online,
w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 Października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej „DSA”) oraz wynikającymi z tego aktu prawnego obowiązkami, przyjmuje niniejszy Regulamin (dalej: „Regulamin”).
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Social Mediach – należy przez to rozumieć wszelkie profile (fanpage) prowadzone przez Dostawcę w ramach portali takich jak np.: LinkedIn oraz Facebook,
- Platformach – należy przez to rozumieć każdą przestrzeń, która służy Dostawcy do prowadzenia działalności w ramach webinarów oraz szkoleń online, w której Użytkownik ma możliwość zamieszczania Treści Użytkownika,,
- Użytkowniku – należy przez to rozumieć każdą osobę odwiedzającą Social Media Dostawcy lub korzystająca z usług Dostawcy w ramach Platform,
- Treści Użytkownika – należy przez to rozumieć wszelkie informacje wytwarzane lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania z Social Mediów lub Platform Dostawcy, w szczególności komentarze, wiadomości bezpośrednie, posty, treści przekazywane poprzez udostępnienie ekranu, za pomocą kamery, czy też mikrofonu.
- W związku z postanowieniami Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), Dostawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych a także z Użytkownikami w postaci adresu e-mail: kontakt@c-systems.pl.
§ 2 Zasady dotyczące moderowania treści użytkownika
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika zamieszczanie w Social Mediach lub Platformach, w przypadkach gdy Dostawca:
- nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika, lub
- podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Użytkownika, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
- Użytkownik w przypadku zamiaru umieszczania w Social Mediach lub Platformach Treści Użytkownika zobowiązany jest do zachowania zgodnego z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do należytego i merytorycznego posługiwania się językiem pisanym.
- Użytkownik nie może zamieszczać Treści Użytkownika, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA), przepisów powszechnie obowiązujących lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza, że w szczególności nie może on zamieszczać Treści Użytkownika, które:
- są niezgodne z tematyką danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań;
- powielają treści, które pojawiały się wcześniej w serwisie w ramach danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań;
- dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Platform lub Social Mediów;
- zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu;
- służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Dostawcy, np. promowaniu konkurencyjnych działalności gospodarczych;
- służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek;
- służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Użytkowników;
- nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
- propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
- nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
- znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
- zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
- zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
- naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
- naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej;
- zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
- nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
- obrażają uczucia religijne;
- mogą wywoływać dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku wobec innych Użytkowników;
- w inny sposób są sprzeczne lub niezgodne z prawem.
- Dostawca w przypadku powzięcia informacji, że Użytkownik dopuścił się naruszeń przepisów powszechnie obowiązujących, w tym aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz niniejszego Regulaminu, może podjąć decyzję o następujących ograniczeniach świadczenia usług:
- zablokowaniu dostępu do Treści Użytkownika w Social Mediach lub Platformach,
- trwałym usunięciu Treści Użytkownika z Social Mediów lub Platform,
- usunięciu Użytkownika z webinaru lub szkolenia online w ramach Platform,
- zablokowaniu Użytkownikowi dostępu konta do Social Mediów lub Platform Dostawcy,
- trwałym usunięciu konta Użytkownika z Platformy;
- zawieszeniu Użytkownikowi możliwości korzystania z funkcji w ramach Social Mediów lub Platform takich jak udostępnianie ekranu, mikrofon (wyciszenie użytkownika), kamera (wyłączenie kamery użytkownika), zamieszczania komentarzy przez ustalony okres czasu,
- trwałym uniemożliwieniu Użytkownikowi korzystania z funkcji w ramach Social Mediów lub Platform takich jak udostępnianie ekranu, mikrofon (wyciszenie użytkownika), kamera (wyłączenie kamery użytkownika), umieszczanie komentarzy.
- Podjęcie decyzji, o której mowa w § 2 pkt 4 Regulaminu, Dostawca uzależnia od wagi sprawy i stopnia naruszenia prawa powszechnie obowiązującego lub niniejszego Regulaminu kierując się zasadami proporcjonalności oraz adekwatności.
- W stosunku do Social Mediów dokonanie określonego ograniczenia nastąpi dopiero po uprzednim przedstawieniu uzasadnienia decyzji Użytkownikowi, który dopuścił się naruszenia. W stosunku do Platform ze względu na ich charakterystykę, dokonanie ograniczenia może nastąpić przed przedstawieniem Użytkownikowi uzasadnienia decyzji. W odniesieniu do ograniczeń odnoszących się do Platform, Użytkownik otrzyma decyzje w ciągu 10 dni roboczych od dnia dokonania ograniczenia. Użytkownikowi przysługuje prawo do odwołania od decyzji Dostawcy na zasadach przedstawionych w uzasadnieniu.
- Dostawca zastrzega, że we własnym zakresie i w wybranych przez siebie momentach może dokonywać weryfikacji Treści Użytkownika zamieszczanych w Social Mediach oraz Platformach. Czynności weryfikacyjne są podejmowane przez Dostawcę z należytą starannością i w dobrej wierze. Weryfikacja jest dokonywana w celu wykrycia, identyfikacji i ewentualnego usunięcia, ograniczenia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści. Do decyzji odnoszącej się do ograniczenia nielegalnych lub nieodpowiednich Treści Użytkownika, o których informacje Dostawca powziął w toku własnych czynności weryfikacyjnych, stosuje się odpowiednio postanowienia pkt 4 – 6 niniejszego paragrafu. Czynności weryfikacyjne opisane w niniejszym punkcie nie powodują powstania odpowiedzialności Dostawcy za Treści Użytkownika, o czym mowa w punkcie 1 powyżej.
- W przypadku gdy Użytkownik, w dobrej wierze poweźmie przekonanie, że określone Treści innego Użytkownika stanowią treści niezgodne z pkt 2 i 3 niniejszego paragrafu, Użytkownik może powiadomić o tym fakcie Dostawcę za pomocą drogi mailowej na adres: kontakt@c-systems.pl.
- Dla ułatwienia procedury zgłoszeń, Dostawca udostępnia Użytkownikom formularz zgłoszenia naruszenia, który stanowi Załącznik nr 1 (Zgłoszenie naruszenia) do niniejszego Regulaminu.
- Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 8 powyżej powinno w szczególności zawierać:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem,
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika,
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Dostawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia oraz dokonuje weryfikacji zgłoszeń i czynności następczych zgodnie z postanowieniami Regulaminu wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg oraz sprawozdawczości.
- Dostawca zastrzega, że w przypadku powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osób przez Użytkownika, poinformuje o tym fakcie odpowiednie organy ścigania lub inne właściwe organy publiczne.
- Dostawca umożliwia Użytkownikowi zgłaszającemu naruszenie złożenie odwołania od podjętej przez Dostawcę decyzji w sprawie zgłoszonej Treści Użytkownika. Odwołanie należy złożyć Dostawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania przez zgłaszającego odpowiedzi na zgłoszenie naruszenia dotyczące Treści Użytkownika. W przypadku odmowy uwzględnienia odwołania zgłaszający może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, jeżeli będą istniały ku temu podstawy faktyczne i prawne, zgodnie z postanowieniami końcowymi Regulaminu.
§ 3 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2025r.
- Dostawca zastrzega, że niniejszy Regulamin może ulegać zmianom. W szczególności zmiany Regulaminu mogą być podyktowane:
- zmianą warunków świadczonych usług,
- koniecznością dostosowania Regulaminu do zmian prawnych,
- koniecznością dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego,
- koniecznością spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Dostawcy,
- zmianom redakcyjnym.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy DSA, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.