Raporty
1. Badanie “Narzędziowa sfera controllingu w Polsce”
Badanie zostało przeprowadzone w styczniu i lutym 2013 roku na zlecenie miesięcznika “Controlling i Rachunkowość Zarządcza”. Ankiety emailowe były kierowane do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych za finanse oraz controlling w przedsiębiorstwach działających w Polsce. W czasie trwania badania ankietę wypełniło 409 osób (w tym 137 kompletnie, a 272 częściowo).
Celem badania było:
- zbadanie znajomości poszczególnych dostawców oprogramowania wśród controllerów,
- poznanie opinii o funkcjonujących na rynku narzędziach wspomagających prace controllera,
- poznanie trendów w procesach zakupowych, kluczowych dla controllerów cech takich narzędzi,
- diagnoza obecnego sposobu pracy i najczęściej pojawiających się problemów.
Ponad połowa respondentów (56%) zadeklarowała, że w momencie poszukiwania narzędzia informatycznego do controllingu chciałaby zapoznać się i ocenić przydatność systemu Eureca.
System Eureca uzyskał najwyższe oceny w następujących kategoriach:
- kompetencje dostawcy
- wsparcie merytoryczne
- referencje w Polsce
2. Raport TOP 200
W najnowszym raporcie TOP 200 przygotowywanym co roku przez Computerworld, Controlling Systems ponownie okazał się największym polskim dostawcą autorskich rozwiązań klasy Business Intelligence wspomagających procesy analiz, raportowania i budżetowania.
Pobierz pełne zestawienie “Najwięksi dostawcy systemów Business Intelligence.”
3. Badanie użyteczności narzędzi informatycznych wspierających controllerów w ich codzinnej pracy
W grudniu 2010 na łamach miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” nr 12/2010 ukazał się raport z badań dotyczących oceny systemów informatycznych BI przez Controllerów.
System Eureca okazał się najlepiej ocenianym narzędziem na polskim rynku! Użytkownicy wysoko oceniali system w każdej z badanych kategorii. Badanie trwało rok, a wśród respondentów znaleźli się dyrektorzy finansowi, controllerzy finansowi, specjaliści i eksperci controllingu, analitycy i finansiści.
Respondenci oceniali 10 funkcjonalności systemu na 6 stopniowej skali ocen. Oceniane funkcjonalności:
- Eksport wybranych danych do arkusza kalkulacyjnego (np. MS Excel).
- Interfejs aplikacji dostosowany do wymagań użytkownika.
- Dostępność aplikacji dla użytkowników przez internet i intranet.
- Zaawansowane analizy statystyczne, data mining.
- Możliwość wielowymiarowego planowania.
- Możliwość wielowymiarowego raportowania i analiz.
- Możliwość przechowywania różnych wariantów planów, budżetów, modeli.
- Czas przetwarzania/kalkulacji danych.
- Asysta techniczna dostawcy.
- Elastyczność modyfikacji modeli zaprojektowanych w ocenianym narzędziu.