Nasze narzędzia controllingu – w opiniach klientów

Nasz controlling opieramy na szeroko rozumianym zestawie narzędzi controllingowych. Są nimi: 1) sprawny systemie, 2) wypracowane przez 20 lat koncepcje oraz 3) wsparcie personelu klientów w efektywnym wykorzystywaniu systemu i koncepcji. Poniżej prezentujemy wypowiedzi klientów, którzy przed kamerami podzielili się swoimi wrażeniami na temat tych narzędzi.

Klienci o ich wyzwaniach:

Klienci odpowiadają na trudne pytania:

EURECA wykazała się przede wszystkim kompleksową obsługą00:26
Czułam, że dotychczasowe budżetowanie w Excelu jest niewystarczające00:46
Kilka osób byłoby dodatkowo potrzebnych, żeby takie raporty w Excelu przygotowywać00:45
Gdyby dzisiaj nie było EUREKI, brakowałoby mi hurtowni danych…00:39
Możemy analizować dane na wielu szczeblach i wielu poziomach…00:12
Przygotowanie takich danych i raportów byłoby żmudne…00:16
Mamy dużo zautomatyzowanych procesów i raoprtów00:39
Obszary miałyby bardzo ograniczony dostęp do aktualnych danych00:15
System automatyzacji zasilania danych w aspekcie budżetowania00:27
W pewnym momencie tych danych jest po prostu za dużo00:12
Są osoby, które naprawdę bardzo często korzystają z systemu EURECA00:19
Menedżerowie zaczynając codziennie pracę chcą zobaczyć wykonania00:23
Zdecydowanie moduł raportowy i pulpity menedżerskie00:17
Dużo danych można połączyć na jednym ekranie00:25
Dzięki wspólnym wymiarom możemy te dane łatwo pokazywać w innych miejscach00:30
Hurtownia danych, która scala kilka systemów w jednym miejscu…00:10
Ograniczenie e-mailowego przesyłania skoroszytów Excelowych00:09
Lepiej było od razu zaimplementować całość…00:23
Budżetowanie i zaczytywanie danych do wykonania jest dla nas tą wartością najcenniejszą00:22
Budżetowanie jest tym, z czego korzystamy od tych szesnastu czy siedemnastu lat00:17
Mogę liczyć na wsparcie konsultantów całej firmy00:37
Wiedza konsultantów z Controlling Systems jest bardzo też szeroka00:23
Znakomicie. Sam fakt, że działamy z Controlling Systems 20 lat00:54
Oceniam współpracę jako bardzo dobrą00:08
Współpracujemy lekko licząc prawie 10 lat00:16
Mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni stuprocentowo00:30
Zawsze mogę liczyć na pomoc00:28
Podejście konsultanta i wszelkie złote rady, które pomagały dużo rzeczy uprościć00:45
Współpraca z konsultantami, którzy mieli już doświadczenie00:39
Znamy się długo z osobami z Controlling Systems i wszyscy wiemy, że mają gigantyczne doświadczenie00:24
Konsultanci przeprowadzili wnikliwą analizę wdrożeniową01:12
Nasz konsultant naprawdę dużo dał od siebie, żebyśmy mieli to, co mamy00:42
Przede wszystkim te rady konsultanta00:45
Dużo inspiracji otrzymaliśmy w ramach współpracy z Controlling Systems00:26
To chyba było największą wartością dodaną, że mieliśmy takie wsparcie merytoryczne i doradztwo00:54
Na pewno doświadczenie naszego konsultanta00:36
Pierwszy efekt WOW!! to były możliwości systemu EURECA00:41
Łatwy dostęp do danych w codziennej pracy00:09
Gdzie takie trudne gremium widziało dokładnie swoje wykonania w bardzo dynamiczny sposób00:27
Ogromna radość, że dzięki systemowi da się to zautomatyzować01:30
EURECA świetnie sobie z tym radzi00:23
Wiedziałam, że nie jestem w stanie w Excelu tego budżetowania zrealizować00:14
Raporty dla zarządu i kadry menedżerskiej nagle stały się dostępne od ręki00:41
Wszyscy mieli ten sam zestaw raportu co znakomicie porządkowało komunikację00:52
Dostęp do zasilanie i hurtowni danych to jest coś fajnego, co udało mi się wdrożyć00:27
Nasze potrzeby zostały wysłuchane a Controlling System rozwinął swój system00:44
Dzięki temu udało nam się ogarnąć to rozliczanie kosztów na poszczególne ośrodki00:57
Chcemy wyciągnąć z danych zdecydowanie więcej wartości00:30
Zarząd chce podejmować decyzje w oparciu o dane00:24

Jeśli czujesz, że dobrze byłoby coś zmienić w Twoim controllingu, skontaktuj się z nami.




    Poniżej, w formie tekstowej, prezentujemy wypowiedzi klientów z powyższych nagrań.

    1. Co spowodowało, że wybraliście państwo system EURECA jako narzędzie do controllingu?

    Szukaliśmy trzy miesiące, a EURECA wykazała się przede wszystkim kompleksową obsługą. Jest tam rzeczywiście moduł budżetowania czy konsolidacji finansowej. Interesuje nas cały workflow, który ten system posiada, ponieważ w tym momencie wszystko robimy ręcznie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na EURECA.
    Daniel Laskowski – Controlling and Analysis Coordinator
    Optima Logistics Group S.A.

    Na uczelni proces budżetowania jest bardzo złożony. Wymaga bardzo szczegółowego podziału danych i przeliczenia ich tak, żeby trafiły do budżetu. Ten proces trwał bardzo długo i w momencie, kiedy zaczęłam to analizować, czułam, że potrzebujemy czegoś więcej, że dotychczasowe budżetowanie w Excelu jest niewystarczające, obarczone zarówno elementem błędu, jak również długim czasem przygotowania.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    2. Co by się zmieniło w Państwa pracy, gdyby od jutra nie mogli Państwo korzystać z systemu EURECA a oczekiwania menedżerów byłyby takie same?

    Ja myślę, że w obecnej firmie to byłby dramat, żeby te informacje, które mamy obecnie w systemie, udostępnić i przygotować menadżerom dla całego zarządu. Powiem szczerze, że kilka osób byłoby potrzebnych dodatkowo, aby takie raporty w Excelu przygotowywać i na bieżąco też dzielić dużą paczkę informacji danych na poszczególnych menedżerów, gdzie te dostępy mają oczywiście ograniczone uprawnienia. To jest praca dla kilku osób całkiem od nowa.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Gdyby dzisiaj nie było EUREKI, brakowałoby mi hurtowni danych, brakowałoby mi pulpitów menadżerskich, jak również analiz typu tablice przestawne. Modelowanie danych byłoby zapewne wolniejsze. Dzięki EURECE możemy analizować dane na wielu szczeblach, na wielu poziomach. Gdyby nie było systemu EURECA to czas przygotowania takich danych czy raportów byłby żmudny i pracochłonny, ponieważ w EURECE jest wiele możliwości, dzięki którym możemy te dane w różny sposób analizować i modelować.
    Adriana Słabicka – Administrator Baz Danych w Centrum Nowoczesnych Technologii
    Uniwersytet Opolski

    W tej chwili bez EUREKI trudno nam sobie wyobrazić pracę, ponieważ dużo procesów jest zautomatyzowanych i związanych z EUREKĄ. W związku z tym całe prowizje handlowców wyliczają się z tego. Mamy coś takiego jak premie roczne, które zależą od zysku, który wylicza się w EURECE z rachunku wyników prowadzonego w tym systemie. Mamy dosyć precyzyjnie zdefiniowane rachunki wyników dla produktów, dla handlowców, dla stanowisk czy dla klientów. W związku z tym nie bardzo sobie wyobrażam, że mielibyśmy nagle przestać dostawać te informacje, które są taką istotą codziennej pracy.
    Zbigniew Tulwin – Prezes Zarządu
    Plastics Group Sp. z o.o.

    Gdyby oczekiwania były takie same, bez systemu EURECA obszary miałyby bardzo ograniczony dostęp do aktualnych danych i nie mogłyby tak kontrolować swoich kosztów, jak mogą w tej chwili.
    Paweł Leleń – Specjalista ds. Controllingu & BI Expert
    LS Airport Services S.A.

    Pewnie musiałbym zwiększyć liczbę osób zatrudnionych od ręki, bo jednak system automatyzacji zasilania danych, szczególnie w aspekcie budżetowania, kart budżetowych poszczególnych klinik, to jest coś, co wymaga dosyć dużego zaangażowania. Do pewnego momentu udawało nam się to robić właśnie w Excelu, podpinając system finansowo-księgowy bezpośrednio, ale w pewnym momencie tych danych jest po prostu za dużo.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    Myślę, że dział controllingu by nie spał. Są osoby, które naprawdę bardzo często korzystają z systemu EURECA, z modułu analiz. O budżetowaniu już nie wspomnę, bo to wiadomo jest w ogóle taka wielka rzecz. I tu mielibyśmy duży problem, ale z samymi analizami również, ponieważ menedżerowie są przyzwyczajeni do tego, że codziennie jak sobie siadają, zaczynają pracę i chcą zobaczyć, jaka była sprzedaż, ile jeszcze do planu brakuje i tak dalej, i tak dalej, to korzystają z tych analiz. Więc gdyby teraz zabrakło tej EUREKI… No nie wiem, trudno jest mi sobie to wyobrazić.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    3. Jeśli mieliby Państwo jeszcze raz wdrażać takie narzędzie controllingu, jakim jest system EURECA, to co byście wybrali z oferty Controlling Systems?

    Zdecydowanie wybrałbym moduł raportowy i pulpity menedżerskie, których moim zdaniem możliwości są nieograniczone, przynajmniej na tym etapie, na którym funkcjonujemy. Dużo rzeczy i danych można połączyć na jednej stronie na jednym ekranie. I w zasadzie po kilku wykresach, tabelkach można prześledzić cały zakres finansowy firmy – co się w firmie dzieje, jakie są problemy czy gdzie akurat odnosimy sukcesy. Wszystko to mamy dostępne na jednej, dwóch stronach.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Wybrałabym hurtownię danych, ponieważ możemy do niej zaimplementować bardzo dużo danych z różnych systemów, chociażby źródłowych. Dzięki temu, że mamy wspólne wymiary możemy te dane później w łatwy sposób pokazywać w różnych miejscach systemu EUREKI, chociażby analizy, tablice przestawne czy na pulpitach menedżerskich.
    Adriana Słabicka – Administrator Baz Danych w Centrum Nowoczesnych Technologii
    Uniwersytet Opolski

    To, czego nie zrobiliśmy chyba do tej pory, to tak naprawdę nie rozwinęliśmy pulpitów menedżerskich.
    Zbigniew Tulwin – Prezes Zarządu
    Plastics Group Sp. z o.o.

    Hurtownia danych, która scala kilka systemów w jednym miejscu i główny moduł budżetowy, który bardzo ułatwia pracę w wydziale controllingu. Ułatwia poprzez ograniczenie wysyłki mailowej skoroszytów excelowych, które ulegają wszelakim modyfikacjom przez użytkowników obcych.
    Paweł Leleń – Specjalista ds. Controllingu & BI Expert
    LS Airport Services S.A.

    Ja myślę, że rozpoczęlibyśmy wdrożenie od wszystkich modułów, a nie po kawałku tak, jak pierwotnie to robiliśmy. Zakładaliśmy, że wystarczy hurtownia plus pulpity, bo na budżety mieliśmy swoje rozwiązanie… Ale z perspektywy czasu wydaje się, że to było niewłaściwe. Lepiej było od razu zaimplementować całość, szybciej by nam to pewnie poszło i mniej byłoby problemów.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    To, co też było dla nas najistotniejsze, to proces planowania i możliwość planowania budżetowania. Samo budżetowanie i zaczytywanie danych do wykonania jest dla nas tą wartością najcenniejszą na ten moment.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    Budżetowanie na pewno. Budżetowanie jest tym, z czego korzystamy od szesnastu czy siedemnastu lat i myślę, że to jest element, którego nie chciałabym przenosić w tej chwili nigdzie indziej.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    4. Jak oceniacie Państwo współdziałanie z Controlling Systems na etapie współpracy?

    Jest to współpraca wzorowa, ponieważ na każdym etapie, przy jakichkolwiek trudnościach mogę liczyć na wsparcie konsultantów całej firmy – zarówno programistów, jak i testerów. Rozwiązujemy i forsujemy rozwiązania, które na etapie samych pomysłów wydają się trudne, wręcz czasami może niemożliwe do zrealizowania. Natomiast my to dzielnie realizujemy.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Współpraca z konsultantami z Controlling Systems jest bardzo miła a ich wiedza jest bardzo szeroka. Służą oni swoją pomocą w różnych aspektach. Konsultanci z Controlling Systems mają naprawdę bardzo rozległą wiedzę i również współpraca przebiega w bardzo przyjaznej atmosferze.
    Adriana Słabicka – Administrator Baz Danych w Centrum Nowoczesnych Technologii
    Uniwersytet Opolski

    Znakomicie. Potwierdza to sam fakt, że działamy z Controlling Systems 20 lat i przechodziliśmy przez różne perturbacje związane w pewnym momencie ze zmianą sposobu zasilania hurtowni danych. Wiadomo, że firma się stale rozwija i przez te 20 lat, mimo że jakoś dobrze w miarę funkcjonujemy, to same modele, które musieliśmy zaszywać w EURECE także się trochę zmieniały… Za każdym razem to wsparcie było na tyle istotne, że do dzisiaj udaje nam się z tej współpracy korzystać i nie zamierzamy tego przerywać. Ciągle będziemy chcieli rozwijać i doskonalić ten system.
    Zbigniew Tulwin – Prezes Zarządu
    Plastics Group Sp. z o.o.

    Oceniam współpracę jako bardzo dobrą i życzyłbym sobie, żeby każda firma udzielała klientowi takiego wsparcia, jak Controlling Systems.
    Paweł Leleń – Specjalista ds. Controllingu & BI Expert
    LS Airport Services S.A.

    Współpracujemy tak właśnie lekko, licząc już prawie 10 lat. Współpraca się układa i mam nadzieję, że dalej będziemy się rozwijać i wspólnie gdzieś ta przyszłość będzie razem.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    Współpraca przebiega w zrozumieniu i w takiej atmosferze elastyczności. Na ten moment mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni stuprocentowo. Sam fakt, że zdecydowaliśmy się od razu po pierwszym etapie wdrożenia na kolejny, też jest dowodem na to, że współpraca przebiega dobrze.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    Myślę, że my jesteśmy już jak stare, dobre małżeństwo. Zawsze mogę liczyć na pomoc. Teraz też mam sytuację trochę kryzysową z zasobami ludzkimi i też zgłosiłam się do Controlling Systems z zapytaniem, czy są w stanie mi pomóc w tym wyzwaniu i uzupełnieniu zasobów, których mi brakuje. Otrzymałam odpowiedź, że jak najbardziej, więc jestem wdzięczna. Dziękuję serdecznie. Super.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    5. Co Państwu się podobało podczas wdrożenia systemu EURECA?

    Podejście konsultanta. Pierwsze moje wdrożenie EUREKI było bardzo nietypowe, bo bardzo intensywne i w krótkim czasie musiałem poznać cały system. Był to też okres, w którym równolegle robiliśmy budżetowanie na kolejny rok, więc cała ta nauka systemu poszła sprawnie dzięki odpowiednim kompetencjom osoby, która mnie wdrażała i uczyła systemu. Otrzymywałem też wszelkie złote rady, które pomagały dużo rzeczy uprościć i zrobić coś sprawniej, zamiast uczyć się od nowa krok po kroku i robić to, tak jakby, szablonowo.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Na pewno współpraca z konsultantami, którzy mieli już doświadczenie w samej strukturze systemów controllingowych. My gdzieś dopasowaliśmy tę strukturę do naszego systemu Axapta i pewnie z tej współpracy wyniknęła główna rzecz, jaką na początku, tworząc ten system, stworzyliśmy, czyli pewna struktura controllingowa. Uważam przy tym, że struktura wymiaru w systemie jest najbardziej istotną cechą, która pozwala potem korzystać z systemu w sposób efektywny.
    Zbigniew Tulwin – Prezes Zarządu
    Plastics Group Sp. z o.o.

    Przy podejściu konsultantów kluczowe jest chyba doświadczenie, takie mam wrażenie. Znamy się już długo z osobami z Controlling Systems i wszyscy wiemy, że mają gigantyczne doświadczenie w bardzo różnych branżach. Ja pracuję akurat w takiej wyjątkowej branży, gdzie te doświadczenia z innych biznesowych rozwiązań znajdują jakieś fajne zastosowanie, także to chyba kluczowe.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    Jesteśmy klientem, który jeszcze jest na etapie drugiego etapu wdrożenia. Przyznaję, że bałam się tego wdrożenia ze względu na to, że nasza działalność jest specyficzna, nie jest to typowy biznes. W związku z tym wejście w tę tematykę wymaga naprawdę dużego zaangażowania, więc bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to, że firma i pracownicy rozpoznali nasze potrzeby oraz przeprowadzili bardzo wnikliwą analizę wdrożeniową. Można powiedzieć tak: Udało się zdefiniować wszystkie nasze problemy i potrzeby, co było dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem, jak również pomogło w naszym wdrożeniu.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    Dla mnie indywidualne podejście do klienta. Nasz konsultant naprawdę dużo dał od siebie, żebyśmy mieli to, co mamy i żebyśmy wdrożyli to budżetowanie, które było naszym pierwszym elementem. To też było tak, że pracowaliśmy dość nietypowo, ponieważ wdrożenie czy zaprojektowanie całego modelu budżetowego odbywało się u mnie w domu z racji tego, że byłam młodą mamą. W przerwach pomiędzy karmieniem opracowywaliśmy z naszym konsultantem projekt.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    6. Czy na etapie wdrożenia lub dalszej współpracy otrzymaliście Państwo dodatkową wartość poza tym, co było zawarte w umowie?

    Przede wszystkim te rady konsultanta, jak dużo rzeczy zoptymalizować już na etapie wdrożenia. Rozmawialiśmy przed wdrożeniem o tym, jakie wymagania mamy od systemu, czego potrzebujemy. Natomiast już na etapie samego wdrożenia część rzeczy okazało się jeszcze zupełnie nowych, o których nawet nie myśleliśmy, więc nie przemyśleliśmy ich przed wdrożeniem. I tutaj myślę, że dużym plusem było właśnie takie bezpośrednie wsparcie konsultanta, który poprowadził nasze wdrożenie do sukcesu.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Wybierając firmę mieliśmy przekonanie, że wiemy czego chcemy, a w trakcie wdrożenia okazało się, że pewne rozwiązania, których byliśmy pewni, okazały się nieefektywne. Fajniejsze rozwiązania były w niektórych branżach, z których też czerpaliśmy. Także mamy swoje wdrożenie i swoje rozwiązania, natomiast dużo inspiracji otrzymaliśmy w ramach współpracy z Controlling Systems.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    Nasz zespół wdrożeniowy, który reprezentował Controlling Systems, wykazał się bardzo dużym zaangażowaniem w doradzanie nam. Poznawał nasz system księgowy, my opowiadaliśmy też o tym, czego potrzebujemy. Nie wszystko dało się przełożyć tak jeden do jednego, w związku z tym nasz zespół bardzo dużo czasu poświęcił na doradztwo i na dopasowywanie systemu EURECA do naszych potrzeb. Chyba największą wartością dodaną było to, że mieliśmy takie wsparcie merytoryczne i doradztwo w kontekście tego, jak najlepiej wszystko rozwiązać, żeby uzyskać pożądany efekt.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    Na pewno doświadczenie naszego konsultanta. Przy opracowywaniu projektu budżetowania doradzał nam, co moglibyśmy ewentualnie zmienić, i to nie tylko w trakcie samego projektowania, ale także już przy wdrażaniu. Kiedy musiałam zaprojektować w modelu budżetowania te wszystkie struktury, to wtedy też otrzymałam pomoc z Controlling Systems, co do tego, w jaki sposób pewne rzeczy policzyć oraz jak to ułożyć w modelu, żeby funkcjonowało tak, jak chce.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    7. Czy w czasie wdrożenia lub bezpośrednio po wdrożeniu naszego autorskiego narzędzia controllingu doświadczyliście Państwo efektu WOW!?

    Tak, oczywiście. Pierwszy efekt WOW! to były możliwości narzędzia controllingu, jakim jest system EURECA i jego elastyczność, którą odkryłem już po wdrożeniu. System obsługuje bowiem większość niezbędnych obszarów finansowych. To, jak dużo rzeczy można w systemie zrobić, przeanalizować i zaraportować, to był ten efekt, który myślę, że potwierdził nas w tym wyborze i dzięki któremu w dalszym ciągu możemy tego efektu WOW! doświadczać.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Efektem WOW! w użytkowaniu systemu EURECA był łatwy dostęp do danych w codziennej pracy analityka w spółce.
    Paweł Leleń – Specjalista ds. Controllingu & BI Expert
    LS Airport Services S.A.

    Efekt WOW! był chyba przy drugim podejściu, bo pierwsze mieliśmy bardzo wstępne. Przy drugim, gdzie wdrażaliśmy dosyć skutecznie, wydaje mi się, że pulpity menedżerskie to był taki efekt, który naprawdę zrobił fajną robotę. Wtedy wreszcie ordynatorzy, czyli takie trudne gremium, widziało dokładnie swoje wykonania w bardzo dynamiczny sposób i to dosyć fajnie wyszło.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    Myślę, że trochę jak niewierny Tomasz nie do końca byłam przekonana, że te skomplikowane procedury, które w naszym budżetowaniu są niezbędnymi elementami, i ich wdrożenie przełoży się tak bezpośrednio na uzyskany efekt, którego potrzebujemy. No więc w momencie testowania, kiedy przeszliśmy już przez proces stworzenia struktur budżetowych i zrobiliśmy pierwsze testy, okazało się, że wszelkie tabele pomocnicze i dane, które wymagały przetworzenia, zostały przetworzone odpowiednio i trafiły do miejsc, które były im przeznaczone. Nie wiem, czy to jest efekt WOW!, ale na pewno dla nas był. To była ogromna radość, że dzięki systemowi można ten proces zautomatyzować, że trwa on zdecydowanie krócej i że poprawność tych przeliczeń jest stuprocentowa.
    Edyta Kornilak – Dyrektor ds. finansowych
    Uniwersytet w Siedlcach

    Excel dla mnie był takim narzędziem – mówi się, że controlling czy controller i Excel to prawie jedno. Natomiast ja wiedziałam, że nie jestem w stanie w Excelu tego budżetowania zrealizować. Dlatego to, że EURECA potrafi coś, czego ja nie potrafiłam i świetnie sobie z tym radzi, to było dla mnie takie WOW!.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    8. W jaki sposób wdrożenie systemu EURECA wpłynęło na komunikację z zarządem i menedżerami?

    Tutaj był ogromny skok w tym zakresie, ponieważ raporty dla zarządu i dla całej kadry menedżerskiej nagle stały się dostępne od ręki. Od ogółu mogli przejść do największych szczegółów. Działa to bezproblemowo, w każdej chwili użytkownik może przejść do dużej ilości informacji, które w normalny sposób byłyby czasochłonne do przygotowania. Trzeba by dużo czasu poświęcić, żeby to przeanalizować. Tutaj taka informacja jest dostępna szybko – kilka kliknięć i wszystko jest gotowe.
    Sławomir Berestek – Kontroler finansowy
    Infinite Sp. z o.o.

    Jeżeli gdzieś tam organizowaliśmy sobie spotkania z określoną grupą odbiorców, na przykład handlowców od reklamy, czy handlowców od budownictwa, to oni mieli określone zestawy raportów i ze wszystkimi rozmawialiśmy o tym samym. Wszyscy mieli ten sam zestaw raportu, czyli nie było tak, że gdy tych handlowców było dwudziestu czy trzydziestu, to nie przychodził każdy z jakimś innym raportem i nie mówił o czymś innym. Czyli pojawiło nam się pewne ujednolicenie opinii, definicji i mówiliśmy wszyscy o tym samym, omawialiśmy ten sam raport i dyskutowaliśmy o podobnym zjawisku. Nie było takich rozjazdów, co znakomicie porządkowało komunikację.
    Zbigniew Tulwin – Prezes Zarządu
    Plastics Group Sp. z o.o.

    Ja myślę, że wdrożenie EUREKI kluczowe było z punktu widzenia samej hurtowni danych i zbierania danych w bardzo różnych wymiarach, bo mamy gigantyczną liczbę danych, które do tej pory obrabialiśmy w zintegrowanym systemie Excel, a nie w takiej hurtowni z prawdziwego zdarzenia. Dostęp do tego i zasilanie tej hurtowni to jest coś fajnego, co udało mi się wdrożyć dzięki temu.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    9. W jaki sposób wdrożenie systemu EURECA wpłynęło na rozwój Państwa firmy / organizacji?

    Myślę, że to jest taka jakby dwustronna relacja i rozwój korzyści, dlatego że jak coś pojawiało się nowego w EURECE, na przykład pulpity menedżerskie, nawet było tam statusowanie. Plus samo to, że przeszliśmy z tego budżetowania klasycznego na modelowanie OLAP. Tutaj z jednej strony nasze potrzeby zostały wysłuchane i właśnie otrzymaliśmy jakieś rozwiązanie, a z drugiej strony myślę, że też Controlling Systems słuchając swoich klientów, rozwija swój system.
    Monika Hyra – Zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Kierownik działu controllingu
    Zakład Produkcji Spożywczej JAMAR Szczepaniak Sp.j.

    EURECA na pierwszym etapie… Właściwie było to jedno z pierwszych wdrożeń w ogóle w Polsce, jeżeli chodzi o systemy tej klasy w szpitalnictwie. Także działaliśmy trochę po omacku, ale trochę mojego doświadczenia z biznesu razem dało fajny efekt. Natomiast taki kluczowy wpływ to był moment epidemii, gdzie w trakcie jednej z kolejnych fal minister wymyślił sobie zmianę rachunku kosztów i nagle ze 100 czy 200 czwórek zrobiło nam się ich półtora tysiąca plus 150 kont funkcjonalnych. To są setki tysięcy połączeń. Musieliśmy wtedy właściwie zastosować rozwiązanie EUREKI. Dzięki temu udało nam się w ogóle to ogarnąć, bo bez tego rozliczanie kosztów na poszczególne ośrodki byłoby bardzo utrudnione. Myślę, że to są takie dwa kluczowe elementy.
    Miłosz Piontek – Dyrektor ds. Finansowych
    Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy

    10. Jakie są oczekiwania wobec systemu EURECA w przyszłości?

    Przede wszystkim chcemy wyciągnąć z danych zdecydowanie więcej wartości niż do tej pory, ponieważ mamy bardzo dużo danych, z których robimy podstawowe analizy. One są robione ręcznie w Excelu, najczęściej z wielu źródeł danych, więc to jest bardzo czasochłonne. Z naszej strony jako controllingu chcemy to zautomatyzować, wyciągnąć więcej wartości i tak naprawdę w oparciu o te dane prognozować i wprowadzać zmiany w biznesie. To nas przede wszystkim interesuje. Zarząd chce podejmować decyzje przede wszystkim w oparciu o dane, dlatego też wprowadzamy EUREKĘ.
    Daniel Laskowski – Controlling and Analysis Coordinator
    Optima Logistics Group S.A.