Firmy retail – lista Klientów
Ze względu na dużą zmienność otoczenia w jakim działają firmy retailowe oraz specyfikę zachowań klientów detalicznych, istotną rolę odgrywa tu bardzo szczegółowe planowanie zarówno sprzedaży jak i zakupów.
Planując, firmy wykorzystują:
- niestandardowe kalendarze np. tygodniowy z różnymi agregacjami np.; 4-5-4,
- różne specyficzne przekroje (sezon, lokalizacja, typ sklepu, itp.)
- różne dodatkowe atrybuty (np. daty otwarć, remontów, obecność konkurencji)
Kontrakty zakupowe podpisywane są często z dużym wyprzedzeniem, nawet do kilku miesięcy przed nowym rokiem budżetowym. Zarządzanie masą towarową ma bardzo duży wpływ na wyniki przedsiębiorstwa. Planowanie w branży retail to również połączenie różnych metod planistycznych: od góry (top-down) – z różnymi metodami rozkładu, od dołu (bottom-up), przyrostowe.
System Eureca posiada bardzo szeroką funkcjonalność z zakresu planowania, budżetowania i analiz. W branży retail może obejmować takie obszary jak:
- budżetowanie przychodów i kosztów w ujęciu na dany sklep, brand czy region,
- planowanie kanałów sprzedaży,
- planowanie asortymentowe,
- plan finansowy zatowarowania,
- korporacyjna hurtownia danych,
- raportowanie i analizy.
Poprzez gromadzenie danych z różnych ewidencji, danych planistycznych, a także danych rynkowych w centralnej bazie danych zwanej hurtownią danych, system Eureca może pełnić rolę rozwiązania Business Intelligence. Narzędzia do analiz typu tabele przestawne, raporty czy pulpity menedżerskie z możliwością wielowymiarowych analiz i zagłębiania się w szczegóły są niezwykle przydatne dla menedżerów różnego szczebla (controllerów, analityków, dyrektorów regionów czy kierowników sklepów).